CATTLE DECAPITATION – Minifilm zum Song „Kingdom Of Tyrants“ online

| 1. Mai 2012 | 0 Comments

Heute feiert der CATTLE DECAPITATION Clip zum Song Kingdom of Tyrants aus ihrem neuen Album Monolith Of Inhumanity exklusiv auf der Nr.1-Horror-Seite Bloody Disgusting Premiere. Der verstörende, neunminütige Film wurde von Mitch Massie gedreht. Er hat Live-Footage verwendet, das im kalifornischen San Marcos von Tyson Montrucchio eingefangen wurde.

Sänger Travis Ryan kommentiert: „We’ve kicked around the idea of doing a mini-film out of a song that has a big intro for years now and when I saw Mitch Massie’s work on one of our friends‘ videos, we knew he would be the one to pull it off. We had no idea he would bring it to a level such as this though. The ‚Kingdom of Tyrants‘ mini-film completely leveled our expectations. Having given him director styles I would have liked to see used such as Matthew Barney, Harmony Korine and Ridley Scott, I still never assumed we would have received something so in line with what we had in mind for this as what you see here with this video. It’s disturbing. It’s thought-provoking. Its 100% CATTLE DECAPITATION and in the direction we’ve been heading. Massie is the man and this is by far the best video we’ve ever had the pleasure to be a part of.“

Regisseur Mitch Massie fügt hinzu: „I acknowledge that I will rightfully burn in some subdivision of Hell for even attempting a rough tribute to Kubrick, but at least I will make Hell a home with CATTLE DECAPITATION and a few other damned risk-takers as neighbors. When Travis and I spoke about the concept it was a comforting fact that he too had reservations about picking fruits from the Kubrick tree. It wasn’t until the first night of production was over and we sat down to watch the shaky rough footage when a rather sardonic thought sparked the flint that ignited the funeral pyre in me, ‚fuck it, while we are here, as parts of our generation that dry-humps references in an over-saturated landfill of technological trinkets — where nothing is sacred — anyway, we might as well bury the rest of the masters in the filth they inspired in us and enter our homes justified. I’m a soulless ginger anyway so what do I care about these new risks of damnation when I never had a chance to begin with?‘ Every move made in a music video production is dictated only by the song and when listening to the ‚The Monolith‘ and/or ‚Kingdom of Tyrants‘ can one truly feel it is anything but a beautiful damnation? I will never know but can only hope that I married images with the song so well that the monolith may swing back around with a chance to evolve, or completely de-evolve into some foul animal, and do another damned project for this incendiary and all around amazing band.“

Ein sickes, cineastisches Vergnügen erwartet euch!

Monolith Of Inhumanity ist eine Leistung so unberechenbar, ambitioniert und unmöglich, dass dieses Jahr wohl keine andere Platte mehr, auf die die gleichen Attribute passen, veröffentlicht wird, und erscheint in Europa am 4./7. Mai. Produziert von Dave Otero entdecken CATTLE DECAPITATION auf dieser Scheibe einmal mehr neue Songwriting-Techniken und musikalische Weiterentwicklungen für sich.

Der 11-Tracker hat eine Menge Gastauftritte vorzuweisen, u.a. Mike Majewski von Devourment (Gastvocals auf „Projectile Ovulation“), Lenard Leal von Cephalic Carnage (Backing Vocals auf „A Living, Breathing Piece of Defecating Meat“) und The Cephalic Carnage Community Men’s Choir, bestehend aus alle aktuellen Mitgliedern von Cephalic und den ehemaligen Jawsh Mullen und Zac Joe (Gang-Chor in „The Carbon Stampede“). Ambient- und Noise-Interludes stammen von LAs extremstem Soundzerstörer John Wiese.

Wie schon alle Veröffentlichungen zuvor, dreht sich auch Monolith Of Inhumanity um ein zentrales Konzept: Ryans offen zur Schau gestellte Abneigung gegenüber der heutigen Gesellschaft und der Zerstörung, die im Namen der Weiterentwicklung legitimiert wird. Dieses Konzept wurde inspiriert von 2001: A Space Odyssey. Für das Coverartwork stand einmal mehr der langjährige Partner der Band, Wes Benscoter, Pate und erschafft erneut eine düstere Zukunftsvision, die aufzeigt, wie sich der Mensch zum Affen zurückentwickelt.

Quelle: Metal Blade

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